پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
هوش مصنوعی موجب تولید محتوای سفارشی در رسانه‌ها می‌شود

هوش مصنوعی موجب تولید محتوای سفارشی در رسانه‌ها می‌شود

- 1402/05/23

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: کاربردی شدن ابزار‌های هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک، موجب تولید محتوای سفارشی با خلاقیت فوق‌العاده و مبتنی بر تحلیل‌های کلان داده‌ها در رسانه‌ها خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم وفناوری خراسان و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این موضوع باعث سرعت گرفتن ایجاد رسانه‌های تعاملی جدید، با تلفیق علوم و فناوری‌های نوین و نوظهور خواهد شد و می‌توان شکل‌های مختلفی از داده‌ها را در ساختار‌های جذاب گرافیکی، اینفوگرافیکی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، انواع فیلم و موشن مشاهده کرد.

وی افزود: بنابراین رسانه‌ها خیلی تخصصی‌تر و برای هر کاربر سفارشی خواهند شد و شاید شاهد ظهور قوانین تنظیم‌گری مفهومی و روش‌هایی برای تفکیک رسانه جعلی از واقعی یا رتبه بندی و ارزش‌گذاری رسانه‌ها باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: البته روی دیگر این سکّه وجود ابهامات پیچیده در تصمیم‌گیری و گرایش کاربران به محتوای زرد، جعلی و سطحی است و البته باید بدانیم که همیشه برای استفاده از علم و فناوری کاربرد‌های خوب و بد وجود خواهد داشت.

 میرزائی بیان کرد: ترس بی‌مورد باعث عقب افتادگی از مسیر پیشرفت دنیا خواهد شد و این در حالی است که در دین ما سفارش زیادی به کسب علم و فناوری شده است.

 وی تصریح کرد: از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اعلام کردند که باید با تلاش و کوشش بتوانیم در میان 10 کشور اول تولید و بهره‌بردار از هوش مصنوعی جهان قرار بگیریم که این هدف‌گذاری با فراگیری درست مهارت‌های هوش مصنوعی، استفاده درست و متعهدانه، به کارگیری قدرت کنترلی این فناوری با تدوین قوانین مناسب، حمایت واقعی از متخصصان داخلی و به روزرسانی شیوه‌های قدیمی محقق می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: کاربرد‌های متنوعی مانند تحلیل کلان داده برای تهیه محتوا، ترجمه خودکار، پیش‌بینی روندها، هشداردهی رویدادها، مکانیزه شدن تحقیقات ژورنالیستی، رشد ویراستاری و نگارش، مدل سازی واکنش کاربران قبل از انتشار خبر، گسترش چت بات‌های رسانه‌ای تعاملی، گسترش رسانه‌های سفارشی شده با ذائقه کاربر، توسعه سریعتر فناوری‌ها و ظهور فناوری‌های جدیدتر، تعداد اندکی از مفاهیم مشترک بین رسانه و هوش مصنوعی خواهند بود.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.